Spring naar de content
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • TTLjong
    • BKbeeldLAB
  • Archief
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • TTLjong
    • BKbeeldLAB
  • Archief
ARCHIEF

Operaduetten

2004

We gaan diverse interpretaties van operaduetten onderzoeken. Als uitgangspunt gebruiken we daarvoor de duetten: ‘La ci darem la mano’ (het duet tussen Don Giovanni en Zerlina) en het briefduet tussen de contessa en Suzanna uit ‘Le nozze di Figaro’. Beide stukken zijn afkomstig uit opera’s van Mozart. Spel, omgevingselementen en vormgeving hebben invloed op de interpretatie van een operaduet. Een liefdesduet buiten in de regen krijgt een andere betekenis of wordt anders ervaren dan binnen in theaterlicht. Ook de historische ontwikkelingen en voorbeelden uit de huidige operacultuur zullen aan bod komen. Neem gerust andere duetten mee (alle stijlen binnen de opera zijn welkom). Voor ervaren zangers. De partijen dienen vooraf ingestudeerd te worden.

  • Gilbert den Broeder, Roswitha Bergmann
  • Categorie: zang
  • Discipline: zang
  • Meer van Gilbert den Broeder, Roswitha Bergmann
VorigeVorigeZangwerkplaats 2
VolgendeZangwerkplaats 4Volgende

eerlijk DELEN

BK-logo-svg.svg
  • 020-6381978
  • Veemarkt 184
    1019 DG Amsterdam
  • Postbus 1445, 1000 BK Amsterdam
  • admi@buitenkunst.nl
Locatie

De Wilgen
Abbertweg 8
8251 RG Dronten

Locatie

Ieberen 1
9442 TJ ELP

Facebook-f Instagram

Buitenkunst Nieuwsbrief

© 2025 - Buitenkunst

Website: 9meter .Nl