Spring naar de content
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • BKbeeldLAB
    • Columns
  • Archief
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • BKbeeldLAB
    • Columns
  • Archief
ARCHIEF

Grafisch engagement

2017

We ontvangen voortdurend visuele boodschappen in de vorm van logo’s, reclames, flyers, websites en apps. Al deze commerciële uitingen zijn grafisch ontworpen. Maar een grafisch ontwerp kan ook persoonlijke gevoelens uitdrukken, maatschappelijke kritiek leveren en tot dieper nadenken aanzetten. Deze week gaan we grafisch ontwerpen met een geëngageerde inslag. We beginnen met adbusting (reclamekraken): het bewerken van bestaande reclames en merklogo’s, waardoor een parodie op de originele boodschap ontstaat. Vervolgens gaan we aan de slag met onze eigen geëngageerde ontwerpen, zowel analoog als digitaal, zowel artistiek als technisch, zowel esthetisch als functioneel. Hoe kunnen we beeld en tekst effectief inzetten om vorm te geven aan onze subjectieve fascinaties en opvattingen?

  • Sarah Charalambides
  • Categorie: beeldend
  • Discipline: beeldend
  • Meer van Sarah Charalambides
VorigeVorigeExperimentele typografie
VolgendeExperimenteel drukwerkVolgende

eerlijk DELEN

BK-logo-svg.svg
  • 020-6381978
  • Veemarkt 184
    1019 DG Amsterdam
  • Postbus 1445, 1000 BK Amsterdam
  • admi@buitenkunst.nl
Locatie

De Wilgen
Abbertweg 8
8251 RG Dronten

Locatie

Ieberen 1
9442 TJ ELP

Facebook-f Instagram

Buitenkunst Nieuwsbrief

© 2025 - Buitenkunst

Website: 9meter .Nl