Spring naar de content
Search
Close
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • TTLjong
    • BKbeeldLAB
  • Archief
Menu
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • TTLjong
    • BKbeeldLAB
  • Archief
ARCHIEF

Fantasie & Werkelijkheid

1999

Had Picasso de Guernica kunnen schilderen zonder heel goed naar paarden, stieren en mensen te hebben gekeken? In hoeverre hebben we de werkelijkheid om ons heen nodig om onze fantasieën en dromen op het platte vlak te verbeelden? Hoe kunnen we de zichtbare werkelijkheid in ons eigen handschrift laten zien? Cézanne laat ons met andere ogen naar stillevens van appels en peren kijken. De kubisten plakten stukjes werkelijkheid (foto’s, krant, behang) in hun werk en bereikten daarmee een trompe-l’oeil-effect. We onderzoeken deze vragen middels verschillende manieren van tekenen en schilderen, waarbij verf en kleur een belangrijk accent leggen.

  • Marianne Roodenburg, Renee Aardewijn
  • Categorie: beeldend
  • Discipline: schilderen
  • Meer van Marianne Roodenburg, Renee Aardewijn
PrevVorigeTekens
VolgendeBegrensbare RuimteNext

eerlijk DELEN

Share on facebook
Share on twitter
BK-logo-svg.svg
  • 020-6381978 / 020-6200865
  • Veemarkt 184
    1019 DG Amsterdam
  • Postbus 1445, 1000 BK Amsterdam
  • admi@buitenkunst.nl
Locatie

De Wilgen
Abbertweg 8
8251 RG Dronten

Locatie

Ieberen 1
9442 TJ ELP

Facebook

Buitenkunst Nieuwsbrief

© 2020- Buitenkunst

Website: 9meter .Nl