Spring naar de content
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • BKbeeldLAB
    • Columns
  • Archief
  • Buitenkunst ▼
    • Algemeen
    • Randmeer
    • TheaterTalentLab
    • Drenthe
    • BKbeeldLAB
    • Columns
  • Archief
ARCHIEF

Pop-Art

1999

Drie Amerikaanse vlaggen als schilderij; cijfers en letters (Johns), opgeblazen cartoonafbeeldingen (Lichtenstein), reclame-achtige fotocollages (Hamilton), Campbell-soepblikken en ‘Do It Yourself’- schilderijen (Warhol): ‘Iedereen is een kunstenaar’. Halverwege de jaren vijftig, begin jaren zestig, werd de (kunst)wereld opgeschud door het fenomeen Pop-Art. Afbeeldingen van het alledaagse, gebruiksvoorwerpen en consumptieartikelen werden plotseling als kunst gepresenteerd. Een verrassend en onthutsend commentaar op een wereld waarin de macht van massamedia een bepalende rol kreeg toebedeeld. In deze intensieve schilderweek: een terugblik, een onderzoek naar het hoe en waarom van de voor deze stroming kenmerkende vormgeving en beeldtaal. Maar ook: is er sprake van New Pop-Art?

  • René Vervuurt
  • Categorie: beeldend
  • Discipline: schilderen
  • Meer van René Vervuurt
VorigeVorigeTekening/Schilderij
VolgendeWild thing IIVolgende

eerlijk DELEN

BK-logo-svg.svg
  • 020-6381978
  • Veemarkt 184
    1019 DG Amsterdam
  • Postbus 1445, 1000 BK Amsterdam
  • admi@buitenkunst.nl
Locatie

De Wilgen
Abbertweg 8
8251 RG Dronten

Locatie

Ieberen 1
9442 TJ ELP

Facebook-f Instagram

Buitenkunst Nieuwsbrief

© 2025 - Buitenkunst

Website: 9meter .Nl